کد خبر : 8125
دیدگاه‌ها برای نگاهی مختصر به عملکرد دو ساله معتمدی در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد/ اگر اهل باج نباشی تحریب می‌شوید بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 0:00
-

بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف از سیم مس بوده است که علاوه بر ناپایداری شبکه ، تلفات

پایگاه اطلاع رسانی عصر کهگیلویه

نگاهی مختصر به عملکرد دو ساله معتمدی در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد/ اگر اهل باج نباشی تحریب می‌شوید

نگاهی مختصر به عملکرد دو ساله معتمدی در شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد/ اگر اهل باج نباشی تحریب می‌شوید
در مدت ۲ سال حوادثی مانند زلزله ی سیسخت ، طوفان و باران های سیل آسای مونسون اتفاق افتاد که در زمینه زلزله جزء معدود شرکت هایی بودند که توانستند در همان شب وقوع حادثه تمامی مشترکین را رفع خطر و برقدار کنند

مدیرعامل اسبق شرکت توزیع نیروی برق طی دو سال عملکرد قابل قبولی داشت اما با تمام تلاش‌های کنار گذاشته شد

یکی از مخاطبین عصر کهگیلویه طی یادداشتی در خصوص عملکرد معتمدی مدیرکل سابق برق کهگیلویه و بویراحمد آورده؛ هر چقدر متعهد ،متخصص ،جهادی و مسئولیت پذیر و همچون کوه با اقتدار باشی در مقابل مشکلات و هجمه ها و سنگ اندازی های بعضی سیاسیون و حامیان و رسانه های منتسب به آن ها و تخریب و توهین و تهمت بایستید که جای تعجب و تأسف است که این افراد چقدر حقیرند و این پست چقدر آن ها را در پیشبرد اهدافشان یاری می‌کرد.

اگر باج ندهی و اهل زد و بند نباشی تخریب می‌شوی و هر چقدر بهترین باشی باید خودت بروی و در هر صورت ماندگار نخواهی شد.

با این اوضاع و شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی و تورم و نبود بودجه ی کافی جهت رفع نقاط ضعف در این حوزه یک مدیر قطعاً در دو سال نمی تواند همه ی مشکلات رو حل کند ، کسی که به منظور خدمت به مردم از خانواده و کار در کلانشهر منصرف و از بین چند ۱۰ نفر از طریق فراخوان شایسته گزینی آن هم در دولتی که مخالف گرایش سیاسی ایشان بوده انتخاب ورهسپار می‌شود و نهایت تلاش خود را در بهبود اوضاع شرکتی ورشکسته می کند و در نهایت به خاطر دوری از خانواده و مشکلات پیشرو از تابستان تا آذر ماه امسال چندین بار جهت انتقال و استعفا از مقام مدیر عاملی کهگیلویه و بویراحمد به شرکت توانیر و وزارت نیرو مراجعه می کند و هر بار با جواب منفی مواجه می شود و اجازه خروج از استان را به ایشان نمی دهند.

آخرین بار مراجعه ایشان که خیلی اصرار داشتند و آنها رضایت می‌دهند و از ایشان میخواهند که جانشین خودشون رو انتخاب کنن ایشان هم در جواب می‌گوید درست است که ما در استان هم متخصصای بسیاری در این زمینه داریم ولی غیر بومی بذارید که مانند من سد راه او نشوند.

همزمان با بارش برف و بحران که مشکلاتی بر اثر شکستگی پایه ها و شاخه های درختان پیش آمد و خاموشی‌هایی به وجود آورد ایشان هم نهایت تلاش خود در این زمینه انجام دادند، ظاهر قضیه نشان از دسیسه افرادی در بدنه شرکت دارد که با وجود ایشان نتوانسته بودند به اهداف خود برسند در شرایط پیش آمده اختلال بوجود آورده تا خاموشی ها زمان بر شود، در آینده ای نه چندان دور برای همه مشخص و روشن می‌شوه ، بحران هم که اسمش مشخص است.
در نهایت وزارت نیرو به دلیل شرایط سیاسی حاکم در استان به جهت عدم ورود نمایندگان که بعضی در تلاش بودن فرد مورد نظر خود را جایگزین کنند اقدام به تغییر می کنند ولی در استان ما حجم تخریب و شایعه چنان زیاد است که هر چه خودتو به آب و آتیش بزنی و تلاش کنی انگار که نه انگار.
به انتخاب خودت بری یا عزلت کنند به قول بعضی رسانه های باج بگیر و افراد مغرض به دلیل ناتوان بودن عزل شدی، هر عقل سلیمی می‌تواند این را تشخیص بدهد که جابجایی یک مدیر به زمان زیادی نیاز داره نه اینکه در دو روز جایگزین پیدا کنند.

افرادی که در مراسم تکریم آقای معتمدی حضور داشتند در جریان و وویس فوق مربوط به جلسه ی تکریم وی می باشد ، که واقعیت موضوع رو بیان می کند، ایشان از زمان استخدام تا کنون همیشه مسیر پیشرفت صعودی داشته است.

از توانایی‌های آقای معتمدی همین بس که استاندار استان به ایشان پیشنهاد حضور در استانداری بعنوان یکی از مدیران کل استانداری را دادند لیکن جواب ایشان به استاندار هم منفی بوده است، در ادامه به گوشه ای از خدماتی که در طی این دو سال به مردم استان ارائه شده اشاره می‌کنم.

۱) در زمان ورود ایشان به شرکت توزیع استان شرکت از لحاظ شاخص های مد نظر توانیر آخرین شرکت بوده در حالی که در زمان تحویل شرکت توسط ایشان شرکت در تمامی شاخص ها چندین پله رشد و افزایش شاخص داشته و در مسیر رشد قابل توجهی قرار گرفت به طور مثال در زمینه ی جایگزینی کابل خود نگهدار از ردیف آخر به ۵ شرکت اول کشور ارتقاء یافتند و همچنین در زمینه ی وصول مطالبات جزء ۱۰ شرکت برتر شدند .

۲) با توجه به اینکه بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف از سیم مس بوده است که علاوه بر ناپایداری شبکه ، تلفات و استفاده غیر مجاز از برق باعث سرقت از شبکه گردیده بود که با برنامه ریزی هایی که انجام شد طی این دو سال مدیریت ایشان حدود ۶۰۰ کیلومتر از شبکه ی سیمی با کابل خودنگهدار جایگزین گردید و قرار شد تا پایان سال جاری شهر یاسوج تماماً با کابل خود نگهدار جایگزین شود که در همین راستا اجناس مورد نیاز قبلاً خریداری شده و در حال حاضر در انبار شرکت موجود بوده که از جمله این طرح ها طرح اصلاح و بهینه سازی شبکه سالم آباد بوده که در حال اجراست .

۳) تعداد ۱۰۰۰ دستگاه پنل خورشیدی در سال ۱۴۰۰ به عشایر تحویل داده شد و تعداد ۱۱۱۰ دستگاه در برنامه ریزی ۱۴۰۱ قرار دارد که ۷۰۰ دستگاه آن تحویل انبار شده است.

۴)در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳۳ روستا سهمیه طرح جهادی بهسازی روستایی از توانیر اخذ و با اعتبار بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان اجرا شد که ۹ درصد اعتبارات کل کشور در این زمینه بوده است و سال جاری نیز ۱۷۴ روستا بهسازی و اصلاح خواهد شد .

۵) برای اولین بار استفاده از پایه کامپوزیت به جای پایه های چوبی در روستاهای استان عملیاتی و اجرا شد که جزء معدود شرکت‌های توزیع در استان های کشور هستیم که از این نوع پایه استفاده نموده اند .

۶) در زمان ورود ایشان به شرکت انبارها خالی و وضعیت مناسبی نداشتند و با تمهیداتی که انجام شده در حالی به مدیرعامل جدید تحویل داده شده که انبارها مملو از اجناس شبکه است .

۷) وضعیت مالی شرکت نامناسب بود طوری که حساب های شرکت توسط سازمان امور مالیاتی وشهرداری مسدود شده بود و در زمان تحویل شرکت تعامل خوبی با تمامی دستگاه های استان برقرار گردید و هیچ گونه مطالبات معوقه نداشت .

۸) احداث خط دو مداره دهدشت به قلعه رئیسی و دیشموک از طرح های مصوب ریاست جمهوری به استان بوده که علیرغم اختصاص هر گونه اعتبار و تخصیص به میزان ۲۶ کیلومتر و با هزینه ی ۳۱ میلیارد تومان اجرا شد که نیاز است قبل از شروع گرما مدیریت جدید اقدام عاجل جهت اجرای ادامه پروژه قلعه رئیسی به عمل آورند تا در تابستان پیش رو مشکلات این منطقه مرتفع شود.

۹) استقرار سیستم اتوماسیون اداری و حذف کاغذ از مکاتبات

۱۰) تعداد ۱۳ روستا در سال ۱۴۰۰ برقدار و تعداد ۱۰ روستا در برنامه ریزی ۱۴۰۱ قرار دارد .
۱۱) راه اندازی برق شهرستان مارگون و امور برق غرب یاسوج .

۱۲) به روز نمودن حقوق و مزایای پرسنل در حالیکه زمان تحویل گرفتن شرکت حقوق و مزایای پرسنل حدود سه ماه عقب افتاده بود در حالیکه زمان تحویل به مدیرعامل جدید هیچ مطالباتی از شرکت نداشتند .

۱۳) در مدت ۲ سال حوادثی مانند زلزله ی سیسخت ، طوفان و باران های سیل آسای مونسون اتفاق افتاد که در زمینه زلزله جزء معدود شرکت هایی بودند که توانستند در همان شب وقوع حادثه تمامی مشترکین را رفع خطر و برقدار کنند .

۱۴)در پیک تابستان ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تلاش شد که بدون اعمال هرگونه خاموشی به مشترکین خانگی از پیک گذر کنند که در این زمینه موفقیت نسبی حاصل گردید .

۱۵) تبدیل وضعیت ۱۰۹ پرسنل ایثارگر و خانواده آنها در مدت یکسال گذشته

تمامی اقدامات انجام شده در طی دو سال با حضور وی در استان میسر نمی شد مگر با تلاش و فداکاری و از خودگذشتگی پرسنل خدوم و زحمت کش شرکت توزیع برق استان و نیاز است این روند با سرعت بیشتر صورت پذیرد تا مشکلی در خدمات رسانی مطلوب به مردم استان به وجود نیاید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.