کد خبر : 10861
دیدگاه‌ها برای آیین بزرگداشت تجلیل از مقام استاد در یاسوج برگزار شد/خوشحالیم که انسان شایسته ای همچون دکتر جاودان سیرت وقتی مسئولیتی دریافت می‌کند فکر و ذکر خود را تنها معطوف به آن حوزه نمی‌کند بسته هستند
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402 - 20:49
-

جامعه که در آن زندگی می‌کنیم بیش از هر زمان دیگری به نیروی متعهد و متخصص نیاز دارد که نقش اساتید در این زمینه بسیار مهم و ارزشمند است.

سید حسین رازیان

آیین بزرگداشت تجلیل از مقام استاد در یاسوج برگزار شد/خوشحالیم که انسان شایسته ای همچون دکتر جاودان سیرت وقتی مسئولیتی دریافت می‌کند فکر و ذکر خود را تنها معطوف به آن حوزه نمی‌کند

آیین بزرگداشت تجلیل از مقام استاد در یاسوج برگزار شد/خوشحالیم که انسان شایسته ای همچون دکتر جاودان سیرت وقتی مسئولیتی دریافت می‌کند فکر و ذکر خود را تنها معطوف به آن حوزه نمی‌کند
زنگ خطر سالمندی در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است/ نماینده ولی فقیه؛ اجازه ندهیم دانشجویان بی سواد بار بیایند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آموزش نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است گفت اجازه ندهیم دانشجویان ما بی سواد بار بیایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی عصر کهگیلویه  از یاسوج، آیت الله سید نصیر حسینی در مراسم روز استاد و تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی با تبریک دهه کرامت عنوان کرد: خوشحالیم که انسان شایسته ای همچون دکتر جاودان سیرت وقتی مسئولیتی دریافت می‌کند فکر و ذکر خود را تنها معطوف به آن حوزه نمی‌کند بلکه برای همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی بلندمدت دارد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه آنچه در حوزه دانشگاه بسیار حائز اهمیت بوده مسئله آموزش است عنوان کرد: اجازه ندهیم دانشجویان بی سواد تربیت شوند، طی چند سال بیماری کرونا آسیب‌های متعددی به حوزه آموزش وارد کرد.

وی عنوان کرد: در حوزه علوم پزشکی ورود نمی‌کنم اما سایر دانشگاه ها در بخش آموزش متحمل آسیب شدند متاسفانه دانشجویانی داریم که سر کلاس درس حاضر نبودند و درس نخواند اما مدرک گرفتند که خجالت آور است.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش سوالات کنکور خیانت است گفت: مراقب باشیم چرا که خیانت‌ها منجر به جنایت می‌شوند.

آیت الله حسینی عنوان کرد: آنچه در کنار آموزش باید مورد توجه قرار بگیرد تربیت است و تربیت علمی نیز مورد تاکید است .

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: دانشجو باید آگاه به مسائل دینی بوده و غیرت دینی و ملی داشته باشد.

وی در خصوص تربیت دینی گفت: اساتید دانشگاه آنطور که در قبال علم شخص مسئول هستند در تربیت دینی او و بهشتی و جهنمی شدنش مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه علوم پزشکی پزشکان برجسته و بزرگی داریم که برخی از آنها از همین استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: در سایر کشورها این افراد مایه افتخار بوده و بزرگ داشته می شوند، در ورودی دانشگاه‌ها هم تندیس آنها نصب می شود که می‌طلبد دانشگاه‌ علوم پزشکی به این مورد توجه داشته باشد.

در ادامه دکتر سعید جاودان سیرت به مجاهدت‌های کادر درمان و پزشکی در ایام کرونا اشاره و با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در آن ایام جهاد کرد، گفت: مردم قدردان مجاهدت ها و تلاشهای کادر درمان و پزشکی در ایام کرونا هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، وجود نیروی انسانی مومن متعهد و متخصص را مایه مباهات و افتخار دانشگاه های استان و کشور دانست و یادآور شد: اساتید و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی با خلوص نیت تلاش می کنند ایران اسلامی را در حوزه های پزشکی در خاورمیانه و جهان به قله‌های رفیع برسانند.

وی با بیان اینکه اساتید این دانشگاه الگوهای خوب جامعه هستند و مقدمات تربیت انسان های برجسته دارای تذهیب نفس فراهم است، افزود: در همه حوزه ها استاد و معلمی جایگاه والایی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اساتید به عنوان قشر آرمانگرا مسئول تربیت روح و روان دانشجویان هستند .

دکتر جاودان سیرت افزود: جامعه که در آن زندگی می‌کنیم بیش از هر زمان دیگری به نیروی متعهد و متخصص نیاز دارد که نقش اساتید در این زمینه بسیار مهم و ارزشمند است.

دکتر جاودان سیرت تعالی در رشد هر جامعه را در گروه داشتن آموزش و پرورش قوی و پویا و برجسته دانست و به انتظارات خود از اساتید دانشگاه علوم پزشکی پرداخت و گفت: اساتید، دانشگاه را با آموزش و پژوهش به سطوح بالاتر سوق دهند.

 

دکتر جاودان سیرت، با اشاره به اینکه تربیت دانشجویان با نشاط و با انگیزه و وظیفه شناس را در دستور کار باشد بر توسعه رشته های جدید براساس نیاز دانشگاه تاکید کرد و گفت: آینده نگری و غافل نشدن از آینده مورد توجه اساتید قرار گیرد.

این مسئول بیان کرد: آنچه که از حوزه علوم پزشکی در همه سطوح توقع و انتظار دارم جدی گرفتن مسئله حجاب و عفاف است که یک وظیفه همگانی است .

وی به برگزاری اردوی جهادی اساتید در کنار دانشجویان اشاره و عنوان کرد :مهارت آموزی و سوق دادن دانشگاه به عنوان یک دانشگاه کارآفرین نکته مهم و برجسته‌ای است که باید در دستور کار اساتید قرار گیرد.

وی در ادامه بر تقویت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و یاداور شد. ولادت در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استان ها بسیار پایین است و به عنوان استان کم‌بارور قلمداد می شویم و زنگ خطر کاهش جمعیت جوان و افزایش جمعیت سالمند به صدا درآمده است.

وی در ادامه بر اجرای دقیق طرح پزشک خانواده تاکید کرد و گفت: تلاش کنیم برنامه‌هایی که در طرح پزشک خانواده شامل کاهش سهم مردم در پرداخت و برخورداری همه جامعه هدف از این طرح است اجرا شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: گسل‌های متعددی در جامعه برای نفوذ دشمن و ضربه به کشور وجود دارد که نباید اجازه دهیم دشمن از بی تفاوتی های ما سوء استفاده کند لذا مراقب خودمان و جامعه باشیم.

وی در پایان با اشاره به نقاط ضعف و قوت در دانشگاه بر رفع نقاط ضعف تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.