کد خبر : 172
دیدگاه‌ها برای ۱۲شهریور۹۹/افزایش شمارقربانیان کرونا ویروس در استان بسته هستند
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 19:16
-

۱۲شهریور۹۹/افزایش شمارقربانیان کرونا ویروس در استان

۱۲شهریور۹۹/افزایش شمارقربانیان کرونا ویروس در استان
از ۲۸۵ نمونه دریافت شده ازآزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج،مواردمثبت درشهرستان بویراحمد( ۶۰ درصد)،کهگیلویه(۲۵ درصد) وگچساران(۸ درصد) بوده است.

دکتر پرویز یزدانپناه گفت: ۲ بیمار ۸۹ و ۵۱ ساله که یک نفر باداشتن بیماری زمینه ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای، بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی اظهار کرد: در دوازدهمین روز از شهریورماه، ۲۶۳ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۲۰ نفر مبتلای قطعی هستند و ۱۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۶۷۷ مورد گزارش شده است.
یزدان‌پناه تصریح کرد: از ۲۸۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد  مثبت در شهرستان بویراحمد( ۶۰ درصد)، کهگیلویه(۲۵ درصد) و گچساران (۸ درصد) بوده است.
وی ادامه داد: وضعیت کرونایی شهرستان گچساران از نارنجی به قرمز و شهرستان لنده از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر یافتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک بیماری کروناویروس شده و آمار بستری و مرگ و میر ناشی از آن در حال افزایش بوده که بسیار نگران کننده است و اگر این روند افزایشی ادامه پیداکند در طی هفته های آینده شاهد مرگ و میر بسیاری در استان خواهیم بود .
یزدان‌پناه با اشاره به افزایش آمار ابتلاء و فوتی ناشی از کرونا در استان تاکید کرد: کنترل این پیک به مراتب سخت است زیرا توان و انرژی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با کرونا کمتر شده است.
به گزارش عصرکهگیلویه”به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وی بیان کرد: توصیه موکد ما این است که مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده، از حضور در تجمعات پرهیز نمایند و با رعایت فاصله گذاری و استفاده مناسب از ماسک کادر بهداشت و درمان را همراهی نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.